Saturday 25 January 2014

Life !

Hidup ini kadang kala kita menang kadang kala kita kalah . Bukan tentu semalam kita juara sekalipun ? esok kita akan juara lagi . Apapun kita perlu tahu hidup atas perancangan jika aku rancang sebaik baiknya manapun tapi aku tetap gagal juga ? dan aku perlu ingat apa salah aku untuk hari semalam aku . Dan aku harus ingat penentuannya segala daripada tuhan yang esa . Kita adalah hamba yang lemah yang tak pernah lari daripada melakukan dosa dosa tapi dosa itu sering kali mendatang atas kelekaan atas keaplaan .

Kesilapan semalam mungkin aku sedar tapi tak cukup mampu untuk buka seluas luasnya lagi . aku perlu ingat masa bukannya mengundurkan umur aku tapi mempercepatkan lagi umur ini . ya Allah banyak lagi aku perlu belajar perlu kaji perlu mendalaminya . Dan sesungguhnya aku perlu buat sesuatu sehingga hari itu tiba .

Daku berjalan hingga ke petang , aku melihat matahari ingin pulang , aku bertanya pada diri ? suatu hari aku akan pulang sama ada pulang dengan selamat mahupun celakanya ..

No comments:

Post a Comment