Saturday, 23 November 2013

Random Sunday



Aku tak tahu hendak bermula bagaimana lagi .It's true just for illusion when i see him .
Adakala macam satu permainan yang baru bermula tapi ianya masih belum habis sehingga tiada tiupan wisel terakhir yang meniupnya . Adakah hanya sekadar ataupun bayangan sementara sahaja ? ataupun imagine yang terlampau .
Hey Hey ! adakah pelangi akan hadir bila berhentinya hujan ? tak akan selalukan

" Rain is hunting you when sadness but rainbow make you happiness when you need it for your life " . antaranya kenapa ? Kesedihan yang kita alami pasti jua berakhir dengan senyuman kan : )
Aku fikir balik tentang semalam bila aku ingat pelangi yang hadir itu buatkan seluruh hati menjadi terang yang mana aku dalam kegelapan dihantui kisah kisah silam sehingga aku berubah menjadi cahaya yang terang ..
Adakah dia yang dicari adakah dia yang ku nanti ? persoalan

Tapi hanya perasaan hati aku sahaja ? Let me know you ? or Let you know me ?
But when i know you make me so flutter ? i dont know why why ..
tetapi aku perlu tahu juga ianya terlalu sukar buat aku dan terlalu berat juga untuk kamu ..


" don't hope it's still early  "

assalamualaikum ...

Saturday, 9 November 2013

Tak faham

aku tak faham
bagilah tahu aku
yang perlu aku tahu lagi
dan kenapa
dan mengapa
semuanya aku nak tahu
janji aku tak paksa
tapi aku nak tahu juga
sebab aku nak fahamkan
sebenarnya 
semuanya 

mungkin aku akan faham 
selepas aku tahu semuanya
aku pun nak juga 
jaga hati orang
bukan hati aku sendiri 
saja nak aku jaga
bukan kepentingan aku sendiri
aku pun ada perasaan 
janji janji

bila aku faham nanti
aku akan cuba mengerti
dan cuba fahamikannya
sebab terlalu aku rasa
sesuatu yang kuat
sebab itu aku perlu faham
mungkin aku boleh cuba
ubah atau perlahan perlahan
aku ubah kan 

lagipun kalau betul
mungkin aku boleh pergi
dari apa yang aku faham 
aku taknak selindung apa apa
janji aku  
taknak disebabkan aku
ada yang terguris 
ada yang terluka
aku nak faham apa aku rasa
bagi aku faham

dan aku taknak 
ada rahsia dengan aku
siapa aku
sebab aku tahu
dan aku akan tahu juga
walaupun diam aku
walaupun sabar aku
walaupun biar aku
akhirnya aku tahu
aku taknak 
orang sakit hati

jujur kan
terus terang kan
apa sandiwaranya 
apa ceritanya
mungkin ada
mungkin tiada
tapi aku tahu
dan akan tahu

sayang 
cinta
ianya terlalu dalam ..
dan itu aku tahu
aku faham
dan akan faham 


Ya Allah kuatkanlah hati ini , satukanlah hati kami dengan perasaan yang benar dan suci .

.....<3.....





Tuesday, 5 November 2013

Perasaan



Perasaan itu apa . macam ada macam tiada .
           tapi ianya selalu ada bila hati tersentuh atau merasa .
bilang saja hati yang berbicara tapi tidak mahu untuk berkata kata .
                           bukan itu hasil kepada satu perasaan yang akan muncul .
mungkin .
tapi ia adalah satu kata kata yang tersimpan dalam lubuk hati sama ada
                    kita rasa marah , gembira dan sedih .
Boleh ke hang cakap aku marah kau suka-suka aku nak marah ?
                                datang dari mana semuanya itu
                    Jawabnya ianya bukan secara logik akal kalau berfikir .
kalau aku cakap aku dah suka hang ? hang nak cakap apa lagi ?
            pernah ke tiba tiba jumpa baru sekejap terus cakap aku suka kamu ?
                         orang cakap kenal tak seberapa gelojoh bukan kemain .
kenal hati tanya nama tanya segalanya .
            lihat cara lihat gaya lihat perangainya .
                   kenal sehari tak mungkin kenal berbulan baru confirm .
                              nak minta tanya hati suka ke tak . baru jadi
                kalau kosong baru minta kalau ada berkawan lah .
semuanya itu dari apa kita lakukan .
                          segalanya dari perasaan yang ada dalam hati .
                           perasaan itu akan terbitlah sayang , rindu dan sedih ?
             mungkin curiga , prasangka , dan tentu cemburu kan .
      siapa kita nak kata sayang tapi tak cemburu ? tipu
 siapa kita nak kata rindu tapi tak sedih ? tipu
        siapa kita kalau tak saling sayang . jangan lebih lebih
bila dah jadi . maka kita lebih menjadi seorang " take care "
itu kan perasaan juga . bukan kemain kita buat kan ..
semuanya demi orang yang kita sayang .
tak semestinya kekasih . mak abah kawan pun sama ...
                 nak tutup cerita perasaan itu ianya bukan sengaja tapi tiba-tiba bila hati kata YES !
     haa itu dia ... maaf kerana memilih kamu ..

Ya allah .. kau satukan kami dengan hati yang suci dan jauh kan kami dari hati yang kotor .. ameen ya rabbal alamin ....

salam ...