Tuesday 17 September 2013

Bicara Sekeping Hati

Tak senang duduk hari ini ,
Hati selalu rasa tak tenteram ,
Rasa Gelisah pun ada ,
Kenapa ?
Asyik berdebar debar ,
Adakah Curiga ?
Adakah Cinta ?
Adakah Prasangka ?
Adakah Cemburu buta ?


Semua rasa tak kena ,
Semua rasa serba salah ,
rasa macam nak jerit satu dunia ,
Mampukah ?
Dengarkah ?

Bila nak baik baik mahukan bahagia sahaja 
rasa macam bersalah je hati ini
rasa macam silap terkata setiap aku bicara
semakin dia diam semakin itu aku gelisah .

Aku ada buat salah ke 
rasanya banyak ke
rasanya besar ke 
bilalah nak sudah
selalu bermasalah dan tak sengaja 
kerna diri aku tak begitu sempurna 

aku nampak baik kan
tapi aku jahat 
memang aku jahat 
tapi itu pun jahat sangat ke
dunia oh dunia 
bergeloranya jiwa

nak rasa apa aku rasa tak ?
siapa yang tahu apa yang aku rasa 
semua cukup sempurna ke ?
semuanya cukup memahami aku .

Wujudnya rasa bukan sengaja ,
tapi sudah hati mahu berbicara ,
perasaaan aku bukan sandiwara ,
tapi perasaan ini sungguh-sungguh ,

tak pernah nak memilih dari segi apa ,
tak kisah sempurna mahupun tidak ,
asalkan sudi menerima diri serta kekurangan ini .
Maaf kan diri ini memilih diri mu .
Kerna hati sudah jatuh cinta .

ILoveyou NWHMT~ maa


No comments:

Post a Comment