Saturday, 9 November 2013

Tak faham

aku tak faham
bagilah tahu aku
yang perlu aku tahu lagi
dan kenapa
dan mengapa
semuanya aku nak tahu
janji aku tak paksa
tapi aku nak tahu juga
sebab aku nak fahamkan
sebenarnya 
semuanya 

mungkin aku akan faham 
selepas aku tahu semuanya
aku pun nak juga 
jaga hati orang
bukan hati aku sendiri 
saja nak aku jaga
bukan kepentingan aku sendiri
aku pun ada perasaan 
janji janji

bila aku faham nanti
aku akan cuba mengerti
dan cuba fahamikannya
sebab terlalu aku rasa
sesuatu yang kuat
sebab itu aku perlu faham
mungkin aku boleh cuba
ubah atau perlahan perlahan
aku ubah kan 

lagipun kalau betul
mungkin aku boleh pergi
dari apa yang aku faham 
aku taknak selindung apa apa
janji aku  
taknak disebabkan aku
ada yang terguris 
ada yang terluka
aku nak faham apa aku rasa
bagi aku faham

dan aku taknak 
ada rahsia dengan aku
siapa aku
sebab aku tahu
dan aku akan tahu juga
walaupun diam aku
walaupun sabar aku
walaupun biar aku
akhirnya aku tahu
aku taknak 
orang sakit hati

jujur kan
terus terang kan
apa sandiwaranya 
apa ceritanya
mungkin ada
mungkin tiada
tapi aku tahu
dan akan tahu

sayang 
cinta
ianya terlalu dalam ..
dan itu aku tahu
aku faham
dan akan faham 


Ya Allah kuatkanlah hati ini , satukanlah hati kami dengan perasaan yang benar dan suci .

.....<3.....





No comments:

Post a Comment