Tuesday, 5 November 2013

Perasaan



Perasaan itu apa . macam ada macam tiada .
           tapi ianya selalu ada bila hati tersentuh atau merasa .
bilang saja hati yang berbicara tapi tidak mahu untuk berkata kata .
                           bukan itu hasil kepada satu perasaan yang akan muncul .
mungkin .
tapi ia adalah satu kata kata yang tersimpan dalam lubuk hati sama ada
                    kita rasa marah , gembira dan sedih .
Boleh ke hang cakap aku marah kau suka-suka aku nak marah ?
                                datang dari mana semuanya itu
                    Jawabnya ianya bukan secara logik akal kalau berfikir .
kalau aku cakap aku dah suka hang ? hang nak cakap apa lagi ?
            pernah ke tiba tiba jumpa baru sekejap terus cakap aku suka kamu ?
                         orang cakap kenal tak seberapa gelojoh bukan kemain .
kenal hati tanya nama tanya segalanya .
            lihat cara lihat gaya lihat perangainya .
                   kenal sehari tak mungkin kenal berbulan baru confirm .
                              nak minta tanya hati suka ke tak . baru jadi
                kalau kosong baru minta kalau ada berkawan lah .
semuanya itu dari apa kita lakukan .
                          segalanya dari perasaan yang ada dalam hati .
                           perasaan itu akan terbitlah sayang , rindu dan sedih ?
             mungkin curiga , prasangka , dan tentu cemburu kan .
      siapa kita nak kata sayang tapi tak cemburu ? tipu
 siapa kita nak kata rindu tapi tak sedih ? tipu
        siapa kita kalau tak saling sayang . jangan lebih lebih
bila dah jadi . maka kita lebih menjadi seorang " take care "
itu kan perasaan juga . bukan kemain kita buat kan ..
semuanya demi orang yang kita sayang .
tak semestinya kekasih . mak abah kawan pun sama ...
                 nak tutup cerita perasaan itu ianya bukan sengaja tapi tiba-tiba bila hati kata YES !
     haa itu dia ... maaf kerana memilih kamu ..

Ya allah .. kau satukan kami dengan hati yang suci dan jauh kan kami dari hati yang kotor .. ameen ya rabbal alamin ....

salam ...


No comments:

Post a Comment