Wednesday, 26 June 2013

Giliran Kita Akan Jatuh Cinta

"Ya Allah , Aku Jatuh Cinta "

Ya Allah,
yang membolak-balikkan hati kami....
Selama ini aku tidak pernah tahu bagaimana
rasanya bercinta
namun ku berharap
bila cinta hadir menyapaku
aku tidak akan kehilangan Engkau
Ya Allah,
Selama ini aku hanya berharap
Semoga dapat mencintai
Orang yang memiliki  cinta yang
luar biasa pada-mu
Ya Allah,
Selama ini aku juga berharap 
Semoga akan dicintai
Oleh orang yang dapat mengarahkanku
Menuju Keredaan-Mu
Pintaku Ya Allah,
Izinkan aku memiliki rasa ini 
Hingga ia menjadi indah di dada kami
Tanpa mengurangi rasa cinta kami
Pada-mu...

Bersedialah Mungkin Giliran Anda ..
* Tidak berlebihan jika disimpulkan bahawa cinta akan menyapa sesiapa saja . Tidak pernah mengenal usia , latar belakang , status sosial dan perkerjaan , ia akan bertamu di setiap hati manusia . Seorang wanita yang berusia lebih tua boleh saja jatuh cinta pada seorang lelaki yang masih muda . Bahkan seorang lelaki yang masih muda boleh saja mencintai wanita yang berusia sebaya dengan ibunya . Malah orang kaya pun kemungkinan jatuh cinta pada orang yang tiada berharta . Jangan dipersoalkan lagi Kenapa ? Jika Hati Mereka saling berbicara .

Hanya itu Semua itu boleh terjadi dan siapa kita untuk menidakkannya . Semua dikemungkinan dicintai dan mencintai antara satu sama lain . Kerana cinta menyapa semua orang sehingga tiada kata ' tidak mungkin ' dalam bercinta . Cinta akan menyapa sesiapa pun . Maka anadai hati belum bersedia untuk merasa kehilangan , merasa disakiti dan diabaikan , tidak perlulah bermain main dengan cinta . Lantaran saat mecintai, maka hati ingin selalu dilindungi dan diperhatikan . Manakala orang yang dicintai tidak memberi reaksi yang signifikan , apakah akan terjadi ? Hati akan tertunduk sedih , menangis perlakuan yang diterima dari kekasih diharapkan sayangnya .

Manusia adalah makhluk yang sempurna . Dalam sifat sempurnanya manusia memiliki hati yang berfungsi untuk merasakan . Dengan keajaiban yang diberi oleh Allah , hati terkadang dapat mendoraong mata untuk menangis dan bibir untuk tersenyum . Di hati inilah perasaan cinta itu hadir . Dengan Hatilah manusia berjhak untuk merasakan cinta , dicintai dan mencintai ..

Apakah cinta Itu ? bila harus mecintai dan bila pula harus menjadi seseorang yang dicintai ? Cinta itu ibarat madu dan racun . Di dalam satu sudut cinta dapat membawa manfaat yang luar biasa tentunya kebahagiaan . Tapi ianya adakala memberi musibah takkala penderitaan . Siapa kita untuk menentukan segalanya apa yang kita usahakannya . 

Cinta manusia berlandaskan dengan nafsu . Tanpa nafsu , cinta itu akan menjadi hambar dan mengurangkan rasa hebatnya cinta itu . Tetapi membahayakan bila manusia tergila gila akan nafsu sehingga mereka lupa akan maruah diri ibarat menyerupai binatang . Manusia diberikan akal sebagai kelebihan untuk berfikir dalam  memastikan perhubungan itu bersih dan indah . Maka Berfikirlah kepada orang yang kamu cintai dan fikirlah pada mereka yang dicintai erti perhubungan yang diredhai .

Sekian semoga bermanfaat . 

   
“Air mata untuk kekasih, untuk sedih dan untuk rasa pedih, tentu lebih berharga air mata tatkala gembira, berjaya dan ternama.”



No comments:

Post a Comment